12 lis 2014

DOMOWE SPOSOBY NA PIĘKNE WŁOSY - MIODOWA MASECZKA

Coraz częściej słyszymy, że to co naturalne z pewnością jest dla nas korzysteniejsze. Zaczynamy zwracać uwagę na składy kosmetyków. Odrzucamy z nich często parabeny, silikony, alkohol. Jak kolorówka - to często wygrywają kosmetyki mineralne. Od dłuższego czasu staram się raz w tygodniu nakładać na moje włosy maseczkę z jak najbardziej naturalnych składników - tak więc domowe metody pielęgnacyjne. Dzisiaj krótko o jednej z najbardziej skutecznych maseczek na włosy. Proste, szybkie i z cudownym efektem.



Jakie składniki będą nam potrzebne?

2 lub 3 łyżki miodu - zależy, jak długie mamy włosy,
3 łyżki mleka,
1/2 soku z cytryny,
2 żółtka,
1 łyżka olejku (przykładowo Khadi).

Wszystko dokładnie ze sobą mieszamy. Nakładamy maseczkę od nasady po same końce włosów. Oczywiście, jeżeli nie macie olejku Khadi, to możecie użyć nawet zwykłej oliwy z oliwek, oleju kokosowego, arganowego. Ja wybrałam Khadi tylko ze względu na to, że miód i cytryna delikatnie osłabiają jego intensywny zapach, poza tym pobudza nasze włosy do wzrostu.



Po nałożeniu maseczki najlepiej owinąć głowę folią aluminiową bądź czepkiem oraz dodatkowo zabezpieczyć ręcznikiem dla utrzymania ciepła. Ja zwykle trzymam maseczkę 30 minut na włosach. Następnie myję włosy - nie stosuję już po tej masce metody OMO, ponieważ nie chcę przesadzić. Myję włosy dokładnie szamponem - najlepiej dwa razy, aby miód i żółtko dokładnie się zmyły. Od połowy włosów nakładam na moment odżywkę - aby przy rozczesywaniu włosy się nie plątały.


Po wyschnięciu włosy są miękkie, sypkie w dotyku i pięknie się błyszczą. Na zdjęciach widać ile mam włosów-sprężynek, dodatkowo pojawia mi się coraz więcej baby hair, ale to za sprawą serii z Elfa Pharm z wyciągiem z łopianu, lecz o tym napiszę za jakiś czas.

Warto spróbować.

Polecam,
Jagoo

5 komentarzy

  1. nigdy nie robiłam sama maseczek ale ta wydaje się prosta a włosy wyglądają świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje włosy by mi za to podziękowaly :D ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę niezły efekt, tzn., że miód dobrze robi twoim włosom :p zreszta tak jak moim, po takich domowych miodowych maseczkach natrafiłam kiedyś też na miodowy szmpon http://trena.pl/szampony/1698-alfaparf-semi-di-lino-diamante-care-moisture-szampon-do-suchych-wosw-1000-ml-8022297013060.html - może i dla ciebie będzie dobry, skoro miód tak na ciebie działa.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawienie komentarza na moim blogu.